Guanyem les eleccions al comité d’empresa

7 · 04 · 2024Notícies

Aquest divendres es va dur a terme les eleccions a la representació de les persones treballadores de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat, d’on en sortiran les 5 persones que conformaran el comitè d’empresa dels propers 4 anys.

Primer de tot moltes felicitats a totes les persones que ho han fet possible, des de qui ha conformat la llista, fins a qui ha “fet campanya”, passant també per qui ha fet renuncia pel bé comú.

Però sobretot moltes gràcies a totes les qui ens heu fet confiança. Amb una precampanya agressiva com la que vam viure i amb algunes accions de desinformació que ens anaven arribant, la veritat és que vam encarar el divendres amb cert dubte. Malgrat ser una única candidatura i només necessitar el 10% dels vots per conformar el comitè d’empresa, el vot en blanc o nul era una opció vàlida que hagués provocat un replantejament a l’hora d’afrontar aquests propers quatre anys.

No obstant això, mentre que al 2020, les passades eleccions, la participació va ser del 50,84%, enguany la participació ha sigut del 68,57%. Deduïm que la part important va ser que aquestes coincidissin amb una jornada de formació, però així i tot, el 98% han sigut vots a favor de la Intersindical-CSC. Vots que legitimen el què hem fet fins ara, la nostra manera de fer, i com encarem el futur.

I ara, què?

Doncs toca posar-se a treballar.
Ben aviat les 5 persones escollides es reuniran per conformar el comitè, i ja des del perfil oficial treballadores@caritassantfeliu.cat ens informaran dels diferents càrrecs que assumeix cadascú.

Per altra banda, el conveni actual finalitza al desembre, i caldrà anar pensant entre totes i tots la millora dels diferents articles d’aquest, sobretot pensant en el salari emocional i en els punts que des de la secció sindical vam dur en campanya.
Podeu llegir les nostres propostes aquí:

I com a últim cal tocar la sensibilització. Encara no sabem bé en quin format, perquè hem arribat a parlar fins i tot de fer un podcast, però mentre ho dibuixem, us deixem aquest vídeo on els companys de la territorial del baix Llobregat ens expliquen el model sindical de la Intersindical-CSC.

I amb tot, a construir la secció sindical

Una secció sindical és una subdivisió d’un sindicat que representa les treballadores dins d’una empresa.

Nosaltres som una secció sindical de la Intersindical-CSC (Confederació Sindical Catalana). Un sindicat que té un origen comú, neix entre d’altres de moviments d’església com la JOC i l’HOAC; i és amb qui compartim criteris, ideologia i manera de treballar. I a més a més qui ens ha acompanyat ja des de fa 5 anys.

La funció principal és negociar condicions laborals, representar els interessos de les treballadores i protegir els seus drets dins d’aquella empresa.
Concretament a través del camí que hem iniciat, negociarem les condicions laborals, defensarem els interessos de totes les treballadores, protegirem els teus drets i podrem participar també en la resolució de conflictes laborals.
En resum, ens proporciona una veu organitzada i amb poder de negociació a les treballadores dins de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.

Fins ara hem vist, per una banda, que l’única eina que teníem era l’assemblea de treballadores, i aquesta és un espai malauradament fràgil on hi ha qui no es sent segur, i on es practica el filibusterisme per desorganitzar la veu del col·lectiu.
I, per altra banda, també hem vist que l’espai de diàleg entre treballadores i representants de les treballadores pot ser violentat de forma agressiva.

Ens cal doncs un espai protegit on poder compartir el nostre dia a dia com a treballadores de Càritas. Sent conscients de les nostres diferències, assumir-les com a repte, no com a conflicte, i treballar plegades redactant quina Càritas volem.
Com em deia un amic fa uns dies, començar per les coses petites i donar-los valor. Hem de treballar perquè les nostres institucions siguin espais de vivència i transmissió del Regne, a més d’haver-hi una bona gestió i un bon ambient.

I la construcció de la Secció Sindical és un bon inici.

Avui no et diem que t’afiliïs, ni tampoc farà falta per participar activament en la secció sindical de la Intersindical-CSC a Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.

Però no cal córrer, que volem arribar lluny: Ja n’anirem parlant.

S’acosten les vacances

Les vacances són un dret irrenunciable de tota persona treballadora que acostumen a generar dubtes. Dubtes no en com gaudir-les, sinó en com gestionar-les amb l’empresa.